Bezwaar maken
Wat u moet weten
Het bezwaarschrift moet binnen zes weken na bekendmaking van het besluit worden ingediend. In het bezwaarschrift dient in ieder geval staan: uw naam en adres, de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft, om welk besluit het gaat en een omschrijving waarom u het niet eens bent met het besluit (uw bezwaren of gronden).
Bezwaar indienen (eHerkenning)
Indien uw bezwaarschrift zorggerelateerd is, dan kunt u hieronder bezwaar indienen:
Zorggerelateerd bezwaar indienen (DigiD)
Zorggerelateerd bezwaar indienen (eHerkenning)
U kunt uw bezwaar ook indienen per post. In dat geval kunt u in uw bezwaarschrift aangeven tegen welk besluit u in bezwaar gaat. Uw bezwaarschrift moet voorzien zijn van uw persoonsgegevens en handtekening. U kunt uw bezwaarschrift richten aan:
Gemeente Oude IJsselstreek
Postbus 42
7080AA GENDRINGEN
Informatie over bezwaar
De gemeente Oude IJsselstreek heeft een externe, onafhankelijke adviescommissie voor de behandeling van bezwaarschriften: de commissie bezwaarschriften. De commissie bezwaarschriften bestaat uit een voorzitter en twee leden. Zij wonen en werken niet in de gemeente Oude IJsselstreek en zijn onafhankelijk van het gemeentebestuur.
De Commissies bezwaarschriften van de gemeente Oude IJsselstreek en de gemeente Doetinchem zijn samengevoegd. Het is dan ook mogelijk dat u post krijgt van de gemeente Doetinchem of een medewerker van de gemeente Doetinchem aan de telefoon krijgt. Het is mogelijk dat de hoorzitting plaatsvindt in het stadhuis in Doetinchem. De voorzitter en de leden van de Commissie wonen of werken ook niet in de gemeente Doetinchem.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.
Als u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaarschrift kunt u beroep instellen.
Hoe gaat het in zijn werk?
Wanneer u bezwaar maakt tegen een beslissing van de gemeente, neemt de commissie bezwaarschriften dit in behandeling. Deze commissie brengt advies uit aan het bestuursorgaan dat een beslissing op uw bezwaar moet nemen. Dit bestuursorgaan, veelal het college van burgemeester en wethouders, neemt echter de uiteindelijke beslissing op uw bezwaar.
Agenda vergaderschema hoorzitting
Datum: 13 mei 2025
Locatie: spreekkamer Schuilenburg, gemeentehuis Gendringen
Tijd | Beschrijving |
---|---|
14.00 uur | het verlenen van een omgevingsvergunning voor het tijdelijk gebruik van een bedrijfswoning ten behoeve van de bewoning van een gezin |
14.50 uur | het verlenen van een omgevingsvergunning voor het legaliseren van sanitaire units, een wasserette en een fietsenstalling |
15.30 uur | het toekennen van subsidie voor 2025 |
16.00 uur | het verlenen van een vergunning voor het organiseren van een verlichte Halfvastenoptocht in Netterden op 22-03-2025 |
16.15 uur | het niet in behandeling nemen van een ingebrekestelling |
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de medewerkers van Algemeen Juridische en Bestuurlijke Zaken, telefoonnummer (0315) 292 292 of per e-mail: info@oude-ijsselstreek.nl onder vermelding van team juridische zaken.