Bezwaar maken
Wat u moet weten
Het bezwaarschrift moet binnen zes weken na bekendmaking van het besluit worden ingediend. In het bezwaarschrift dient in ieder geval staan: uw naam en adres, de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft, om welk besluit het gaat en een omschrijving waarom u het niet eens bent met het besluit (uw bezwaren of gronden).
Bezwaar indienen (eHerkenning)
Indien uw bezwaarschrift zorggerelateerd is, dan kunt u hieronder bezwaar indienen:
Zorggerelateerd bezwaar indienen (DigiD)
Zorggerelateerd bezwaar indienen (eHerkenning)
U kunt uw bezwaar ook indienen per post. In dat geval kunt u in uw bezwaarschrift aangeven tegen welk besluit u in bezwaar gaat. Uw bezwaarschrift moet voorzien zijn van uw persoonsgegevens en handtekening. U kunt uw bezwaarschrift richten aan:
Gemeente Oude IJsselstreek
Postbus 42
7080AA GENDRINGEN
Informatie over bezwaar
De gemeente Oude IJsselstreek heeft een externe, onafhankelijke adviescommissie voor de behandeling van bezwaarschriften: de commissie bezwaarschriften. De commissie bezwaarschriften bestaat uit een voorzitter en twee leden. Zij wonen en werken niet in de gemeente Oude IJsselstreek en zijn onafhankelijk van het gemeentebestuur.
De Commissies bezwaarschriften van de gemeente Oude IJsselstreek en de gemeente Doetinchem zijn samengevoegd. Het is dan ook mogelijk dat u post krijgt van de gemeente Doetinchem of een medewerker van de gemeente Doetinchem aan de telefoon krijgt. Het is mogelijk dat de hoorzitting plaatsvindt in het stadhuis in Doetinchem. De voorzitter en de leden van de Commissie wonen of werken ook niet in de gemeente Doetinchem.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.
Als u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaarschrift kunt u in beroep gaan.
Hoe gaat het in zijn werk?
Wanneer u bezwaar maakt tegen een beslissing van de gemeente, neemt de commissie bezwaarschriften dit in behandeling. Deze commissie brengt advies uit aan het bestuursorgaan dat een beslissing op uw bezwaar moet nemen. Dit bestuursorgaan, veelal het college van burgemeester en wethouders, neemt echter de uiteindelijke beslissing op uw bezwaar.
Vergaderschema hoorzitting 28 oktober 2025
Locatie: gemeentehuis Gendringen, Staringstraat 25
| 13.15 uur | Het afwijzen van een verzoek om handhaving met betrekking tot langdurige bewoning van een losstaand bijgebouw |
| 14.00 uur | Het afwijzen van een verzoek om handhaving met betrekking tot het gebruik van het parkeerterrein van voormalig zalencentrum De Zon |
| 14.45 uur | Twee bezwaarschriften tegen het verlenen van een omgevingsvergunning voor het plaatsen van een monovergister met digestaat opslagsilo |
| 15.45 uur | Het verlenen van een omgevingsvergunning voor een mestverwerkingsinstallatie |
| 16.30 uur | Het afwijzen van een verzoek om handhaving met betrekking tot de bouw van een gebouw |
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de medewerkers van Algemeen Juridische en Bestuurlijke Zaken, telefoonnummer (0315) 292 292 of per e-mail: info@oude-ijsselstreek.nl onder vermelding van team juridische zaken.