Afspraak maken

Algemeen

Veel zaken kunt u ook online regelen via onze website. U hoeft hiervoor dan niet naar het gemeentehuis te komen, maar regelt het vanuit huis. Kijk bij het product van uw keuze of dit al digitaal mogelijk is.

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen en te weten waarvoor u komt werken wij op afspraak. Dit voorkomt voor u langere wachttijden.
Alleen voor het OPHALEN van uw paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of gehandicaptenparkeerkaart hoeft u geen afspraak te maken.

Afspraak maken

U kunt voor de volgende producten direct online een afspraak maken:

Wilt u voor een ander product een afspraak maken, of wilt u voor meer dan één product een afspraak maken? U kunt telefonisch een afspraak maken. Ons telefoonnummer is 0315-292292. Kijk bij onze openingstijden waarbinnen wij voor u een afspraak kunnen plannen.

Belangrijk:
Tussen het aanvragen en het kunnen ophalen van een paspoort/ID-kaart of rijbewijs houden wij een week aan. Verloopt uw ID-kaart bijvoorbeeld eind december, maak dan voor half december een afspraak. Moet u nog gekeurd worden voor uw rijbewijs? Plan dan ruim 4 maanden van tevoren een afspraak voor het aanvragen van een gezondheids(medische) verklaring. Deze kunt u bij de gemeente, maar ook bij het CBR aanvragen. Let op: ook voor het aanvragen van een gezondheidsverklaring moet u een afspraak maken.

Geboortedatum voor identificatie

Maakt u een afspraak? Dan wordt uw geboortedatum gevraagd. Deze datum wordt gebruikt om u te kunnen aanmelden bij de zuil bij de ingang.

Wat moet u doen:

Bij de zuil wordt gevraagd of u een afspraak heeft.
U klikt op JA, dan wordt uw geboortedatum gevraagd, waarbij u uw 8-cijferige geboortedatum in moet voeren. Bijvoorbeeld: 25-02-2025. Heeft u dit gedaan, dan verschijnt er een ticket met een nummer. U kunt plaats nemen in de wachtruimte en kunt op het tv-scherm zien wanneer u opgeroepen wordt en bij welke balie u verwacht wordt.
Komt u 15 minuten te vroeg, dan lukt het nog niet om u aan te melden voor uw afspraak. U moet dan nog even wachten.
Lukt het aanmelden niet, dan helpt een medewerker van de receptie u graag verder.