Toezichthouder Fysieke Ruimte (Bouw en woningtoezicht)
Over de vacature
- Openingsdatum
- 19 december 2025
- Sluitingsdatum
- 1 februari 2026
- Opleidingsniveau
- MBO
- Dienstverband
- Tijdelijk met uitzicht op vast
- Uren per week
- 32 - 36
- Salarisniveau
- 8 - 9
- Salarisindicatie
- € 3.524,00 - € 5.033,00
Wat ga je doen?
Wil jij bijdragen aan een veilige en goed georganiseerde fysieke leefomgeving? Krijg je energie van het oplossen van knelpunten en het nemen van beslissingen die écht impact hebben? Dan zoeken we jou!
Als toezichthouder Fysieke Ruimte werk je vaak zelfstandig, maar je schakelt ook regelmatig met collega’s binnen en buiten de organisatie, zoals vergunningverleners handhavers, de omgevingsdienst of de brandweer. Je houdt toezicht op vergunningen, sloopwerkzaamheden en brandveilig gebruik. Bij evenementen controleer je de inrichting en tijdelijke bouwwerken. Daarnaast neem je deel aan integrale controles (zoals ondermijning) en fungeer je als de ogen en oren van de organisatie.
Ook behandel je meldingen, klachten en handhavingsverzoeken en ben je betrokken bij bezwaar- en beroepsprocedures. Je stelt rapportages op, schrijft brieven en bereidt handhavingsbesluiten voor. Je signaleert knelpunten, denkt mee bij werkprocessen en bepaalt indien nodig (met collega’s) passende interventies.
Wie zijn wij?
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. We zetten ons dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Samen maken we ons sterk voor een gemeente waar iedereen zich thuis voelt.
Wat bieden wij jou?
Wij zoeken een ervaren toezichthouder. Maar ook als je minder ervaring hebt, moedigen we je aan om te reageren. Met de juiste inzet en leergierigheid bieden we je de kans om door te groeien naar deze functie. De Toezichthouder wordt ingeschaald in schaal 9, maximaal € 5.033,00.
Je wordt in eerste instantie aangesteld voor een jaar. Als de samenwerking van beide kanten bevalt, dan wordt de overeenkomst omgezet in een vast contract. De exacte inschaling vindt plaats op basis van je ervaring en opleiding. De gemeente kan gebruik maken van een aanloopschaal.
Aanvullend op je bruto maandsalaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met dit persoonlijke budget kun je zelf keuzes maken die passen bij je levensfase en je persoonlijke wensen en doelen.
Wij zijn een flexibele organisatie. Dat betekent dat je ook de mogelijkheid krijgt om (een deel van) je werk thuis te doen. Wij zorgen dat je hierin gefaciliteerd wordt. Je krijgt meer dan 300 leuke collega's. Op www.werkeninOIJ.nl maak je kennis met een aantal van hen.
Wie zoeken wij?
Je kunt je goed in anderen verplaatsen en behandelt hen zoals je zelf graag behandeld wilt worden. Dankzij je oprechte interesse in mensen ben je in staat om de vraag achter de vraag te ontdekken. Naast een MBO- of HBO-opleiding Bouwkunde heb je ook de opleiding ABW-1 gevolgd en bij voorkeur ook ABW-2. Je denkt oplossingsgericht en onderneemt actie waar nodig. Daarnaast beschik je over kennis van het Omgevingsrecht en ben je in het bezit van rijbewijs B. Je bent flexibel inzetbaar, omdat het voor jou vanzelfsprekend is dat er soms ook buiten kantoortijden controles moeten plaatsvinden.
Waar kom je te werken?
Het team Toezicht en Handhaving bestaat uit handhavers Openbare Ruimte (met opsporingsbevoegdheden) en Bouwtoezicht. Het team valt onder de eenheid BUOR, Beheer en Uitvoering Openbare Ruimte.
Hoe solliciteer je?
Wij maken graag kennis met je! Klik op de button bij deze vacature op www.werkeningelderland.nl en stuur ons je CV en je motivatie waarom jij onze nieuwe toezichthouder bent!
Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet.
Het opvragen van referenties kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Daarnaast is het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG-P) een verplicht onderdeel van de procedure.
Je kunt reageren tot en met 1 februari 2026. Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum. Gedurende de publicatie plannen wij al gesprekken in.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Heb je nog vragen?
Wil je eerst wat meer weten over deze functie? Bel dan met de teamleider Civiele Ruimte en Handhaving Maureen Nijman, (0315) 292 167 of de coördinator Handhaving Erwin Kleinrensink, (0315) 292 433. Heb je nog vragen over de procedure? Neem dan contact op met P&O-adviseur Suzanne Peper, (0315) 292 287.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Oude IJsselstreek
- Afdeling
- Gemeente Oude IJsselstreek
- Locatienaam
- Ulft