Secretaris commissie bezwaarschriften

Over de vacature

Openingsdatum
21 oktober 2025
Sluitingsdatum
11 november 2025
Opleidingsniveau
WO
Dienstverband
Tijdelijk met uitzicht op vast
Uren per week
32 - 36
Salarisniveau
10
Salarisindicatie
€ 3.742,00 - € 5.519,00

Wat ga je doen?

De commissie is een samenwerking tussen gemeente Oude IJsselstreek, gemeente Doetinchem en Laborijn. Een eventueel dienstverband wordt administratief ondergebracht bij Oude IJsselstreek. Als verbindende schakel tussen de commissie en de betrokken partijen, speel jij een sleutelrol in het waarborgen van een zorgvuldige, transparante en onafhankelijke besluitvorming. Heb jij oog voor detail, een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en affiniteit met bestuursrecht? Ben jij juridisch onderlegd, zorgvuldig en sta je stevig in je schoenen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als secretaris commissie bezwaarschriften ben je onderdeel van team algemeen juridisch bestuurlijke zaken. Dit team bestaat uit een secretaris voor de commissie, 2 senior juridisch adviseurs en een junior adviseur. Naast onze juridisch adviseurs in het team wordt er ook samengewerkt met onze concernjurist.

In jouw functie draag je zorg voor de tijdige en kundige behandeling van bezwaarschriften van alle vakgebieden. Je voert hierbij de volgende taken uit:

  • Je ontvangt de bezwaren die we als gemeente ontvangen en verwerkt deze administratief
  • Je zorgt ervoor dat bezwaren waar nodig ingepland worden bij de commissie. Hierbij onderhoud je nauw contact met alle betrokkenen bij de procedure.
  • Je begeleidt de commissie, notuleert de vergaderingen en stelt de adviezen van de commissie op.
  • Je werkt samen met de secretaris van gemeente Doetinchem en kunt deze vervangen bij ziekte of verlof
  • Naast de taken binnen de bezwarenprocedure werk je ook mee aan alle taken die binnen jouw team voorkomen. Hierbij moet je denken aan het oppakken van klachten en aansprakelijkstellingen. 

Wie zijn wij?

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. We zetten ons dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Samen maken we ons sterk voor een gemeente waar iedereen zich thuis voelt. 

Wat bieden wij jou?

Je krijgt veel vrijheid, goede voorzieningen en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.  Zo is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om opleidingen te volgen. Dat kan binnen je eigen vakgebied en team zijn, maar ook daarbuiten. De werksfeer is gezellig, informeel, open en veilig. We vinden een prettige omgang met collega's belangrijk, zowel op de werkvloer als daarbuiten. Er worden dan ook regelmatig leuke activiteiten georganiseerd zoals proeverijen, sportieve evenementen en de jaarlijkse kerstborrel.

De functie secretaris commissie bezwaarschriften is gewaardeerd in salarisschaal 10, maximaal 

€ 5.519,-- bruto bij een 36-urige werkweek. Afhankelijk van jouw ervaring en opleidingsniveau word je geplaatst in de aanloopschaal of de functieschaal. Aanvullend op je bruto maandsalaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met dit persoonlijke budget kun je zelf keuzes maken die passen bij je persoonlijke wensen en doelen, bijvoorbeeld opleiding of extra vrije dagen. 

De functie betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van één jaar. Daarna is er uitzicht op een vast dienstverband. 

Je werktijden stemmen we onderling af. Werk waar en wanneer je nodig bent thuis of op kantoor. Door plaats- en tijdonafhankelijk te werken is er veel mogelijk. Je krijgt meer dan 300 leuke collega's. Op www.werkeninOIJ.nl maak je kennis met een aantal van hen. 

Wie zoeken wij?

Jij ziet het belang van een goede procedure. Jij ondersteunt onze juristen door regie te houden op de bezwaren die bij ons binnenkomen. Je werkt zelfstandig, maar zoekt ook de samenwerking op met jouw collega’s binnen en buiten het team. Je bent oplossingsgericht en draagt alternatieven aan als dat nodig is. Jij ondersteunt het team graag door ook mee te werken aan andere taken wanneer hier ruimte voor is. Kortom: je krijgt er energie van om een rol te spelen bij het goed en nauwkeurig afwikkelen van bezwaren die wij als gemeente ontvangen.

Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde rechtenopleiding op minimaal hbo-niveau of een gelijkwaardige opleiding.
  • Kennis van het bestuursrecht en wetgeving op het gebied van de fysieke leefomgeving waaronder de Awb, Omgevingswet, Woo, Apv, Avg, de Participatiewet en Wet maatschappelijke ondersteuning
  • Ervaring met het secretariaat van de commissie bezwaarschriften is een pré. Als jij geen ervaring hebt, maar toch denkt geschikt te zijn, dan ontvangen we alsnog graag jouw sollicitatie.
  • Goede communicatieve vaardigheden en ben je deskundig, neutraal, zakelijk en doortastend.
  • Vaardigheid in het werken met diverse geautomatiseerde en digitale systemen

Hoe solliciteer je?

Ben jij die professional die zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneert?  Wij zijn benieuwd naar jou! Klik op de button en stuur ons jouw motivatie en cv. Reageren kan tot 12 november 2025.  

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op maandagmiddag 17 november 2025. Een assessment maakt mogelijk onderdeel uit van de procedure.

 

Heb je nog vragen?

Wil je eerst nog wat meer weten over deze functie? Neem dan contact op met teamleider Mariëlle Klaasen, (0315) - 292 412.   Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met P&O-adviseur Suzanne Peper, (0315) - 292 287. 

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Oude IJsselstreek
Afdeling
Gemeente Oude IJsselstreek
Locatienaam
Gendringen