Ondersteuner Backoffice Sociaal Domein

Over de vacature

Openingsdatum
6 oktober 2025
Sluitingsdatum
16 oktober 2025
Opleidingsniveau
MBO
Dienstverband
Tijdelijk met uitzicht op vast
Uren per week
24 - 28
Salarisniveau
7
Salarisindicatie
€ 2.805,00 - € 3.980,00

Wat ga je doen?

In deze functie houd je je bezig met onder andere: 

  • Verwerken van indicaties vanuit Wmo-consulenten, vervoer naar school consulenten en jeugd- en gezinswerkers.
  • Afhandelen van iJW315- en iJW317-berichten.
  • Postverwerking m.b.t. minimaregelingen.
  • Verwerken van beëindigingen Wmo en Jeugdwet (JW).
  • Verwerken van start- en stopberichten vanuit zorgaanbieders.
  • Aanmaken van Gehandicaptenparkeerkaarten (GPK).
  • Beheren van de algemene mailboxen.
  • Verwerken van meldingen vanuit de Basis Registratie Personen (BRP).

Wie zijn wij?

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. We zetten ons dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Samen maken we ons sterk voor een gemeente waar iedereen zich thuis voelt. 

Wat bieden wij jou?

Je gaat voor 24-28 uur als Ondersteuner Backoffice Sociaal Domein (functierol Ondersteuner C) binnen het team Backoffice Sociaal Domein aan de slag. De functierol is, onder voorbehoud, ingedeeld in schaal 7, maximaal € 3.980, - bruto bij een 36-urige werkweek. Definitieve waardering vindt plaats na afronding van de nieuwe regeling functiewaardering HR21 binnen de gemeente Oude IJsselstreek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, hierbij wordt eventueel een aanloopschaal toegepast. Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van één jaar. Bij goed functioneren wordt deze omgezet in een vast dienstverband.

 
Aanvullend op je bruto maandsalaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met dit persoonlijke budget kun je zelf keuzes maken die passen bij je levensfase en je persoonlijke wensen en doelen. De exacte inschaling vindt plaats op basis van je ervaring en opleiding. We werken met een aanloopschaal en een functieschaal.


Jouw werktijden stemmen we onderling af, voor een laptop en een telefoon zorgen wij. Dat biedt jou de mogelijkheid om bijvoorbeeld thuis te werken. Je krijgt meer dan 300 leuke collega's! Op www.werkeninOIJ.nl maak je kennis met een aantal van hen. 

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een collega die:

  • Accuraat en zorgvuldig werkt.
  • Affiniteit heeft met administratieve processen binnen het sociaal domein.
  • Ervaring heeft met, of bereid is zich snel in te werken in, het berichtenverkeer.
  • Zelfstandig is en tegelijkertijd een echte teamspeler.
  • Digitaal vaardig is en goed overweg kan met gemeentelijke systemen (zoals Suites voor sociaal domein of vergelijkbare systemen).
  • Flexibel is en kan omgaan met veranderingen in wet- en regelgeving.

Een relevante mbo-opleiding (niveau 4) in administratieve of sociale richting is een pré.

Waar kom je te werken?

Je maakt deel uit van het team Backoffice Sociaal Domein. Dit team zorgt voor de administratie en verwerking van informatie binnen de Wmo en de Jeugdwet. Ook voert het team taken uit op het gebied van de Participatiewet. 
Samenwerking staat centraal: je werkt nauw samen met Wmo-consulenten, jeugd- en gezinswerkers, consulenten Bestaanszekerheid en kwaliteitsmedewerkers. 

Daarnaast draagt het team bij aan het leveren van betrouwbare managementinformatie. Jouw werk heeft daarmee directe impact op zowel de inwoner als op beleids- en besluitvorming binnen de organisatie.

Hoe solliciteer je?

Wij maken graag kennis met je! Klik op de button en stuur ons je motivatie en CV. Reageren kan tot 17 oktober 2025. 

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op maandag 27 oktober a.s.

Heb je nog vragen?

Wil je eerst nog wat meer weten over deze functie? Bel dan met de Teamleider, Maartje Nijman (0315) 292 438. Of neem contact op met een van de medewerkers Backoffice Sociaal Domein:
Ivet Zonnebeld-Geerdes, (0315) 292 248, of Aniek Reessink-Elting, (0315) 292 159.
Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met P&O-adviseur Marcel Derksen, (0315) 292 240.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Oude IJsselstreek
Afdeling
Gemeente Oude IJsselstreek
Locatienaam
Gendringen