Loopbaanbegeleider

Over de vacature

Openingsdatum
26 september 2025
Sluitingsdatum
11 oktober 2025
Werkervaring
Junior, Medior, Senior
Opleidingsniveau
HBO
Dienstverband
Tijdelijk met uitzicht op vast
Uren per week
32 - 36
Salarisniveau
8 - 9
Salarisindicatie
€ 3.171,00 - € 4.998,00

Wat ga je doen?

Als loopbaanbegeleider bij STOER werk je samen met inwoners aan hun talenten, motivatie en werkperspectief. Jij hebt oog voor de mens én kent de participatiewet en regelgeving goed. Je onderzoekt samen met inwoners en werkgevers welke kansen er zijn om werk te creëren. 

Je werkt hierbij nauw samen met de andere loopbaanbegeleiders, onze inkomensbegeleiders, accountmanagers en andere collega’s. Als een betaalde baan voor iemand niet direct mogelijk is, zoek je samen met de inwoner naar een andere vorm van participatie. Je staat naast de inwoner en ondersteunt wanneer dat nodig is. 

  • Je werkt vanuit visie en bevlogenheid.
  • Je voert gesprekken met inwoners en ontdekt hun kwaliteiten en talenten, zodat zij zo volwaardig mogelijk mee kunnen doen in de samenleving.
  • Je biedt maatwerk voor iedere inwoner en creëert graag kansen. Bij STOER zoek je altijd naar mogelijkheden en oplossingen.
  • Ons doel is inwoners te helpen en te proberen stappen te laten zetten, groot of klein.

Dat kan bijvoorbeeld scholing, dagbesteding, vrijwilligerswerk of een betaalde baan zijn.

  • Zo nodig ga je met de inwoner mee naar een bedrijf, bezoek je de werkplek om de voortgang te bekijken en/of om nazorg te bieden.
  • Uiteraard werk je binnen de wettelijke kaders van de Participatiewet en werk je met de bijbehorende registratie en administratie

     

Wat bieden wij jou?

Je gaat voor 32-36 uur als Loopbaanbegeleider (functierol indicatief Regievoerder C) aan de slag binnen het team Werk en Participatie. De functierol Regievoerder C is gewaardeerd in schaal 9, maximaal € 4.998,- bruto bij een 36-urige werkweek. Definitieve waardering vindt plaats na afronding van de nieuwe regeling functiewaardering HR21 binnen de gemeente Oude IJsselstreek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, hierbij wordt eventueel een aanloopschaal toegepast. In eerste instantie krijg je een jaarcontract, met de intentie dit na een jaar om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd.   

 

Aanvullend op je bruto maandsalaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met dit persoonlijke budget kun je zelf keuzes maken die passen bij je levensfase en je persoonlijke wensen en doelen. De exacte inschaling vindt plaats op basis van je opleiding en ervaring. Het betreft een tijdelijk dienstverband van één jaar. Het dienstverband kan worden vormgegeven door een payrollconstructie.

Je werktijden stemmen we onderling af, voor een laptop en een telefoon zorgen wij. Dat biedt jou de mogelijkheid om thuis of op een andere locatie te werken. Je krijgt meer dan 300 leuke collega's. Op www.werkeninOIJ.nl maak je kennis met een aantal van hen.

Wie zoeken wij?

In onze organisatie voelen mensen die betrokken, sociaal, empathisch en resultaatgericht zijn zich thuis. Het geeft jou energie als je, in samenwerking met anderen werkt aan perspectief voor inwoners. Je bent positief ingesteld, integer, toont leiderschap en kunt goed luisteren. Je laat je niet uit het veld slaan bij tegenslagen, je kunt tegen een stootje, verwacht niet dat je in een gespreid bedje komt. Want we zijn altijd in ontwikkeling. Je bent vastberaden om écht te doen wat nodig is. Onze kernwaarden veiligheid, vertrouwen en moed passen je als een warme jas. 

Als loopbaanbegeleider bij STOER vragen wij het volgende van je: 

  • Je hebt 3-5 jaar ervaring in een soortgelijke functie (loopbaanbegeleider, consulent werk/re-integratie of jobcoach) bij een gemeente of werkbedrijf en goede kennis van de Participatiewet.
  • Je beschikt over hbo-werk- en denkniveau.
  • Je kunt zelfstandig een caseload beheren en plant je agenda, onderzoeken en afspraken overzichtelijk. Je voelt je prettig in een dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is en denkt mee in oplossingen en mogelijkheden.
  • Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt affiniteit met inwoners met een (grote) afstand tot de arbeidsmarkt.
  • Je bent minimaal twee dagen per week aanwezig op onze locatie op het Industriepark in Ulft en bent flexibel wat betreft thuiswerk en locatiedagen. Het is een pré als je standaard op vrijdag op locatie werkt. 

Hoe solliciteer je?

Wij maken graag kennis met je! Klik op de button en stuur ons je motivatie en CV. Reageren kan tot 12 oktober 2025.  

Wil je eerst nog wat meer weten over deze functie? Bel dan met Annelien de Groot, teamleider bestaanszekerheid, 06 13 11 21 34. Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met P&O-adviseur Marcel Derksen, (0315) 292 240.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig intern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat de voorkeur. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 20 oktober.  

Heb je nog vragen?

Wil je eerst nog wat meer weten over deze functie? Bel dan met Annelien de Groot, teamleider bestaanszekerheid, 06 13 11 21 34. Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met P&O-adviseur Marcel Derksen, (0315) 292 240.

 

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Oude IJsselstreek
Afdeling
Gemeente Oude IJsselstreek
Locatienaam
Ulft