Medewerker Informatiebeheer

Over de vacature

Openingsdatum
30 juli 2025
Sluitingsdatum
19 augustus 2025
Opleidingsniveau
MBO+
Dienstverband
Tijdelijk met uitzicht op vast
Uren per week
28 - 36
Salarisniveau
8
Salarisindicatie
€ 3.113,00 - € 4.383,00

Wat ga je doen?

Als medewerker Informatiebeheer ben jij een belangrijke schakel in de informatievoorziening binnen onze organisatie. Je zorgt ervoor dat dossiers op een zorgvuldige manier worden uitgeleend en dat processen zoals kwaliteitscontroles, vernietiging en overbrenging correct worden uitgevoerd. Dit doe je in nauwe samenwerking met je collega-dienstverleners en de adviseur informatiebeheer. Daarnaast ben je bekend met het proces van post- en e-mailregistratie. In geval van nood kun je deze taak moeiteloos overnemen van de ondersteuners, zodat de continuïteit van onze dienstverlening gewaarborgd blijft.

Werken binnen het informatiedomein is actueler dan ooit. De wereld om ons heen verandert voortdurend: nieuwe wet- en regelgeving, technologische innovaties en andere manieren van werken vragen om een flexibele en toekomstgerichte aanpak. Informatie is, naast mensen en middelen, een van de belangrijkste grondstoffen voor het uitvoeren van onze taken als overheidsorganisatie. Daarom is goed informatiebeheer van cruciaal belang voor de gemeente Oude IJsselstreek en daarin speel jij een sleutelrol.

Wie zijn wij?

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. We zetten ons dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Samen maken we ons sterk voor een gemeente waar iedereen zich thuis voelt. 

Wat bieden wij jou?

Je gaat voor 28-36 uur als medewerker Informatiebeheer (functierol Dienstverlener B) aan de slag binnen het team DIV samen met 12 andere collega’s. De functierol Dienstverlener B is gewaardeerd in schaal 8, maximaal € 4383,- bruto bij een 36-urige werkweek. Aanvullend op je bruto maandsalaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met dit persoonlijke budget kun je zelf keuzes maken die passen bij je levensfase en je persoonlijke wensen en doelen. De exacte Inschaling vindt plaats op basis van je opleiding en ervaring. Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van één jaar. Dit wordt vormgegeven via een payroll constructie. Daarna is er uitzicht op een vast dienstverband. Jouw werktijden stemmen we onderling. Dat biedt jou de mogelijkheid om bijvoorbeeld thuis te werken. Je krijgt meer dan 300 leuke collega's! Op www.werkeninOIJ.nl maak je kennis met een aantal van hen.

Wie zoeken wij?

  • Je bent analytisch, nauwkeurig en communicatief vaardig in het werk dat je doet.
  • Je hebt een afgeronde opleiding op gebied van informatiebeheer of de bereidheid een opleiding of leergang te volgen.
  • Je hebt een mbo(+) werk- en denkniveau.
  • Je hebt 1 tot 3 jaar ervaring met en kennis van zaakgericht werken en (digitale) archivering. Heb je die ervaring nog niet, maar denk je dit snel onder de knie te krijgen? Dan gaan we toch graag met je in gesprek. We stemmen je salaris af op je ontwikkeling en bieden jou een passende opleiding

Waar kom je te werken?

Team Documentaire Informatievoorziening (DIV) bestaat uit betrokken ondersteuners, dienstverleners en adviseurs. Samen zijn we verantwoordelijk voor het informatiebeheer binnen de organisatie. We zorgen ervoor dat collega’s altijd de juiste informatie kunnen raadplegen, op het juiste moment en op de juiste plek. Ons werk is afwisselend en raakt alle lagen van de organisatie. We werken hard, maar altijd met een flinke dosis humor. Er is ruimte voor een praatje, een grapje en de radio staat vaak aan, meezingen mag! 

Hoe solliciteer je?

Wij zijn benieuwd naar jou! Klik op de button en stuur ons jouw motivatie en CV. Reageren kan t/m dinsdag 19 augustus 2025.  We maken graag eerst kennis door middel van twee korte kennismakingsgesprekken met verschillende collega’s uit het team. Deze zullen plaatsvinden op maandag 25 augustus 2025. Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat de voorkeur. 

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Heb je nog vragen?

Heb je vragen over de inhoud van de functie, neem dan contact op met adviseur Wendy Angenent (0315) 292 411. Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met P&O adviseur Suzanne Peper, (0315) 292 287.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Oude IJsselstreek
Afdeling
Gemeente Oude IJsselstreek
Locatienaam
Gendringen