Adviseur Publiekszaken
Over de vacature
- Openingsdatum
- 30 juli 2025
- Opleidingsniveau
- HBO
- Dienstverband
- Tijdelijk met uitzicht op vast
- Uren per week
- 28 - 36
- Salarisniveau
- 10
- Salarisindicatie
- € 3.742,00 - € 5.519,00
Wat ga je doen?
De functie is veelzijdig en omvat het hele jaar door wisselende taken, zoals:
- Je adviseert over wet- en regelgeving die het team Publiekszaken raken en stelt beleids- en adviesnota’s op wanneer nodig. Belangrijk daarbij is ook, dat je deze regels vertaalt naar praktische richtlijnen en procedures voor je collega’s.
- Je adviseert de collega’s in (juridische) casussen die in het hele team spelen. Denk daarbij aan vraagstukken op het gebied van briefadressen, adresonderzoeken en andere complexe dossiers. Daarbij behandel je ook eventuele bezwaar- en beroepschriften.
- Je neemt het initiatief en houdt ervan dat werkprocessen, procedures en werkinstructies actueel zijn. Kwaliteit is voor jou belangrijk. Je geeft advies en ontwikkelt methoden om de kwaliteit te verbeteren. Dit kan gaan over de werkwijze, digitalisering, klantgerichtheid, efficiëntie of toegankelijkheid van onze diensten voor de inwoner.
- Je denkt mee over de verder te professionaliseren en te verbeteren dienstverlening van het team Publiekszaken. Denk daarbij aan de bereikbaarheid in de organisatie en de afspraken hierover in de organisatie.
- Je vertaalt relevante ontwikkelingen die plaatsvinden in de samenleving en die van belang zijn voor het team.
- Je hebt een grote en belangrijke rol binnen jouw functie als verkiezingsleider. Hierin ben je, als kartrekker/leider, verantwoordelijk voor het succesvol organiseren en uitvoeren van de verkiezingen. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een goed georganiseerde verkiezingsprocedure, waarbij zorgvuldigheid en efficiëntie voorop staan. Hierin heb je naast een grote verantwoordelijkheid ook een adviserende rol richting je teamleider en/of bestuur.
Wie zijn wij?
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. We zetten ons dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Samen maken we ons sterk voor een gemeente waar iedereen zich thuis voelt.
Wat bieden wij jou?
Je gaat voor 28-36 uur per week als Adviseur Publiekszaken (Adviseur C) aan de slag binnen het team Publiekszaken. Deze functierol is indicatief gewaardeerd in schaal 10, maximaal € 5.519, - bruto bij een 36-urige werkweek. Definitieve waardering vindt plaats na afronding van de nieuwe regeling functiewaardering HR21 binnen de gemeente Oude IJsselstreek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, hierbij wordt eventueel een aanloopschaal toegepast. In eerste instantie krijg je een jaarcontract, met de intentie die na een jaar om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd.
Aanvullend op je bruto maandsalaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met dit persoonlijke budget kun je zelf keuzes maken die passen bij je levensfase en je persoonlijke wensen en doelen. Je werktijden stemmen we onderling af, voor een laptop en een telefoon zorgen wij. Je krijgt meer dan 300 leuke collega's. Op www.werkeninOIJ.nl maak je kennis met een aantal van hen.
Wie zoeken wij?
- Je bent resultaatgericht, flexibel en je hebt oog en oor voor onze inwoners. Goede dienstverlening staat bij jou voorop.
- Je beschikt over goede adviesvaardigheden en bent communicatief sterk.
- Je denkt in oplossingen en schroomt niet om, waar nodig, ook buiten de gebaande paden te handelen.
- Je hebt een afgeronde, bij voorkeur juridische, hbo-opleiding.
- Een vakgerichte opleiding gevolgd op het gebied van Burgerzaken is een mooie aanvulling maar geen vereiste.
- Het is een pre als je aantoonbare kennis en ervaring hebt met het organiseren van verkiezingen, evenals met de bijbehorende processen, thema’s en de rollen van betrokken organen op lokaal en landelijk niveau.
Waar kom je te werken?
Het team Publiekszaken (bestaande uit Telefonisch informatiecentrum (TIC) en Burgerzaken) is een dynamisch team waar elke dag anders is en de inwoners van onze gemeente centraal staan. Het team is volop in ontwikkeling, waarbij we continu streven naar verbetering.
Hoe solliciteer je?
Wij maken graag kennis met je! Klik op de button en stuur ons je motivatie en CV. Reageren kan tot en met vrijdag 29 augustus 2025. Op donderdag 11 september vinden de sollicitatiegesprekken plaats. Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Heb je nog vragen?
Wil je eerst nog wat meer weten over deze functie? In verband met de vakantieperiode vragen wij je om je vragen vóór 11 augustus per mail te stellen aan Annita Bokma, teamleider Publiekszaken, via a.bokma@oude-ijsselstreek.nl. Na 11 augustus kun je Annita ook telefonisch bereiken via (0315) - 292 262. Heb je vragen over de procedure vóór 4 augustus, neem dan contact op met Marcel Derksen, P&O-adviseur, (0315) - 292 292. Na 11 augustus staat een medewerker van team P&O je graag te woord.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Oude IJsselstreek
- Afdeling
- Gemeente Oude IJsselstreek
- Locatienaam
- Gendringen