Bestuursondersteuner

Over de vacature

Openingsdatum
5 juni 2025
Sluitingsdatum
22 juni 2025
Opleidingsniveau
MBO+
Dienstverband
Tijdelijk met uitzicht op vast
Uren per week
32 - 36
Salarisniveau
8
Salarisindicatie
€ 3.052,00 - € 4.244,00

Wat ga je doen?

Je maakt deel uit van het team Bestuurssecretariaat en zorgt samen met je collega’s voor de ondersteuning van de burgemeester, wethouders en algemeen directeur. Binnen dit team richt jij je specifiek op de ondersteuning van de burgemeester. Als Bestuursondersteuner ben je de rechterhand van de burgemeester. Jij zorgt ervoor dat de burgemeester haar werkdagen rustig en overzichtelijk kan beginnen en de werkweek soepel en efficiënt verloopt. 

Jouw ondersteuning kent verschillende aspecten; organiseren, plannen, notuleren, faciliteren vormen hierbij de hoofdmoot. Zo zorg jij ervoor zij altijd op het juiste moment op de juiste plek is en over alle benodigde stukken beschikt. Je bent en voelt je verantwoordelijk voor haar agenda. Bepaalde overleggen van de burgemeester worden door jou genotuleerd zoals het overleg openbare orde en veiligheid. Een andere taak binnen deze functie is de begeleiding van de kinderburgemeester en de kinderraad. Aanvragen voor koninklijke en gemeentelijke onderscheidingen worden door jou beoordeeld. Ook organiseer je, samen met collega’s, bijzondere gelegenheden, zoals herdenkingen en huwelijksjubilea. Als het nodig is dan vervang je de ondersteuner van de algemeen directeur. Dan help je bij collegevergaderingen, maak je notulen en ondersteun je de algemeen directeur met secretariële en administratieve taken. Doordat je betrokken bent en goed op de hoogte van ontwikkelingen binnen de gemeente kunt je de burgemeester goed adviseren en ondersteunen bij het maken van keuzes in de planning. Hoewel je dienstverlenend bent ingesteld heb je daarnaast een kritische blik en durf je je uit te spreken. Samen met de burgemeester vorm je hierdoor een sterk team.

Wie zijn wij?

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. We zetten ons dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Samen maken we ons sterk voor een gemeente waar iedereen zich thuis voelt. 

Wat bieden wij jou?

In eerste instantie natuurlijk dé kans om nauw samen te werken met onze nieuwe burgemeester die 20 juni aanstaande geïnstalleerd wordt. In deze functie sta je midden in onze gemeente. 

Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van één jaar. Daarna is er uitzicht op een vast dienstverband. Je krijgt volop ruimte voor ontwikkeling en groei. Je gaat voor 32 - 36 uur als Bestuursondersteuner (functierol Ondersteuner B) aan de slag binnen de eenheid Concernstaf. Het bestuurssecretariaat bestaat uit 5 ervaren collega's. De functierol Ondersteuner B is gewaardeerd in schaal 8, maximaal € 4.244,- bruto bij een 36-urige werkweek. Definitieve waardering vindt plaats na afronding van de nieuwe regeling functiewaardering HR21 binnen de gemeente Oude IJsselstreek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, hierbij wordt eventueel een aanloopschaal toegepast. Aanvullend op je bruto maandsalaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met dit persoonlijke budget kun je zelf keuzes maken die passen bij je levensfase en je persoonlijke wensen en doelen. De exacte Inschaling vindt plaats op basis van je opleiding en ervaring. Je werktijden stemmen we onderling af. Werk waar en wanneer je nodig bent thuis of op kantoor. Door plaats- en tijdonafhankelijk te werken is er veel mogelijk. Voor een laptop en telefoon zorgen wij! 

Je krijgt meer dan 300 leuke collega's. Op www.werkeninOIJ.nl maak je kennis met een aantal van hen.

Wie zoeken wij?

  • Representatief als visitekaartje van de burgemeester voor interne en externe contacten.
  • In het bezit van een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Kan zelfstandig keuzes maken en prioriteiten stellen, met een proactieve en oplossingsgerichte houding.
  • Functioneert goed in een dynamische omgeving dankzij energie, flexibiliteit en flexibele inzetbaarheid.
  • Beschikt over een werk- en denkniveau van mbo+ of hbo.
  • Enkele jaren ervaring als bestuurs- of directiesecretaresse in een dynamische omgeving (binnen of buiten de gemeentelijke context) is een pré.

Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens (VOG P) is verplicht voor deze functie vanwege toegang tot politie-informatie.

Hoe solliciteer je?

Wij zijn benieuwd naar jou! Klik op de button en stuur ons jouw motivatie en CV. Reageren kan tot 23 juni 2025. 

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs

Heb je nog vragen?

Wil je eerst nog wat meer weten over deze functie? Bel dan met teamleider Bas Schut,  0315-292 174. Heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met Monique Besselink, P&O-adviseur op telefoonnummer 0315 292 556. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op woensdag 2 juli in de ochtend.

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Oude IJsselstreek
Afdeling
Gemeente Oude IJsselstreek
Locatienaam
Gendringen