ZOOV voor aanvullend vervoer in de Achterhoek

 

Introductie

Als u niet zelf of via het openbaar vervoer kunt reizen, kunt u gebruik maken van vervoer via ZOOV. ZOOV verzorgt Wmo-vervoer (voorheen regiotaxi), leerlingenvervoer en woon-werk vervoer.

Wat u moet weten

Reismogelijkheden

ZOOV is het aanvullend vervoersysteem in de Achterhoek. ZOOV is een initiatief van de Achterhoekse gemeenten, waaronder de gemeente Oude IJsselstreek. Er zijn verschillende manieren om te reizen met ZOOV:

ZOOV Op Maat
Als u een indicatie hebt voor sociaal recreatief Wmo-vervoer, reist u met ZOOV Op Maat tegen een goedkoper tarief. De gemeente bepaalt of u in aanmerking komt voor deze Wmo-indicatie.
 

ZOOV Werk
Als u van de gemeente een indicatie hebt gekregen voor vervoer tussen uw woning en uw werklocatie, is de kans groot dat u met een taxi(bus) van ZOOV Werk reist.
 

ZOOV School
Leerlingen die via het leerlingenvervoer naar school gaan, reizen met ZOOV School.
 

Hoe werkt het

Rit boeken via ZOOV Reisplanner
U boekt uw rit via ZOOV Reisplanner (0900 – 9874, € 0,10 per minuut). De telefonist van ZOOV Reisplanner geeft u ook reisadvies, als blijkt dat er voor u meerdere reismogelijkheden zijn. U kiest zelf welke reis het beste bij u past.

Van deur-tot-deur
U kunt met ZOOV maximaal 40 kilometer reizen. Zelfs een rit naar Duitsland is vanuit veel plaatsen mogelijk. De chauffeur brengt u naar de plek van uw bestemming. Oftewel: u reist met ZOOV van deur-tot-deur.

Tarief
Bij ZOOV betaalt u alleen de kilometers die u daadwerkelijk reist. Geen zones maar kilometers dus. Hoeveel uw reis kost, hangt af van hoe ver u reist en wanneer u reist.

Meer informatie

Informatie over reizen met ZOOV vindt u op de website www.zoov.nl.

o ZOOV Op Maat (o.a. prijs van een reis, boeken van een reis, waar rijdt ZOOV, puntbestemmingen, veel gestelde vragen)
o ZOOV School (o.a. ziek- en betermelden, rit wijzigen of annuleren, meest gestelde vragen) 
o ZOOV Werk (o.a. hoe werkt het, ziek- en beter melden, reis wijzigen of annuleren, meest gestelde vragen)

U kunt ook bellen naar ZOOV Klantenservice: (0543) 543 545

Volg ZOOV ook op Facebook en Twitter (beide @ZOOVNL). Voor nieuws over ZOOV en voor bijvoorbeeld de laatste meldingen bij slecht weer.