Gemeente aangesloten op MijnOverheid

Sinds enkele jaren bieden wij u de mogelijkheid om de aanslag gemeentelijke belastingen en eventueel het taxatieverslag woningen via MijnOverheid te ontvangen. U krijgt dan de aanslag en het taxatieverslag via de Berichtenbox van MijnOverheid. Hiermee hebben wij onze digitale dienstverlening vergroot.

In de toekomst worden steeds meer producten van onze gemeente aangeboden via de Berichtenbox van MijnOverheid. Inwoners die zich niet registreren, blijven de aanslagen gewoon via de post ontvangen. Degenen die zich hebben laten registreren bij MijnOverheid ontvangen alleen nog maar het digitale aanslagbiljet gemeentelijke belastingen.

Hoe werkt het?

U kunt kiezen of u uw gemeentelijke belastingaanslag en eventueel het taxatieverslag digitaal wilt ontvangen of per post. Als u de informatie digitaal wilt ontvangen via Mijn Overheid.nl kunt u zich registreren voor de Berichtenbox via https://mijn.overheid.nl/berichtenbox en abonneren op de gemeente Oude IJsselstreek. U ontvangt dan vanaf 2021 de aanslagen gemeentelijke belastingen digitaal. U kunt inloggen via uw DigiD-code.

Wat is mijn overheid?

MijnOverheid biedt u toegang tot uw digitale brievenbus van de overheid, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten, zoals de Belastingdienst, Kadaster, RDW, SVB, UWV en sinds kort dus ook de gemeente Oude IJsselstreek.

Voordelen digitale aanslag gemeentelijke belastingen via MijnOverheid

  • overzichtelijk en veilig;
  • gebruik maken van automatische incasso is nog steeds mogelijk;
  • de aanslag, de beschikking en taxatieverslag altijd en overal direct bij de hand;
  • goed voor het milieu (papierbesparend);
  • makkelijk voor u en voor ons.

Hoe kunt u zich aanmelden?

U gaat naar www.mijnoverheid.nl. U klikt op het kopje 'Berichtenbox' en volgt de aanwijzingen. Als u nog niet geregistreerd bent, heeft u uw DigiD-code nodig.