Automatische betaling gemeentelijke belastingen

 

Introductie

U kunt de gemeentelijke belastingen via een automatische incasso betalen

Beschrijving

De gemeente biedt u de mogelijkheid om de gemeentelijke belastingen via automatische incasso te betalen. Het aanslag bedrag wordt dan verdeeld over acht maandelijkse termijnen.  Maandelijks wordt dan 1/8ste deel van het aanslagbedrag automatisch afgeschreven van uw bankrekening. De incasso vindt plaats aan het einde van elke maand. De eerste termijn wordt eind maart geïncasseerd en de achtste termijn wordt eind oktober geïncasseerd. Als u in het verleden al een  machtigingskaart heeft ingezonden, dan ziet u dit terug op uw aanslagbiljet. Als u de gemeente niet gemachtigd heeft, moet de aanslag binnen de drie op de aanslag vermelde termijnen worden betaald.

Aanvragen

Als u alsnog in termijnen wilt betalen, dan kunt u telefonisch een machtigingskaart aanvragen bij het team Belastingen. Het is ook mogelijk om het
Machtigingsformulier automatische incasso te downloaden. U kunt dit formulier digitaal terugsturen of per post.

Als u het formulier digitaal wilt terugsturen dan kunt u het ingevulde en ondertekende formulier scannen en naar ons terug mailen. Dit kan naar het e-mailadres belastingen@oude-ijsselstreek.nl

Als u het formulier per post wilt versturen dan kunt u het ingevulde en ondertekende formulier sturen naar: Gemeente Oude IJsselstreek, team Belastingen, Postbus 42, 7080 AA GENDRINGEN.
 

Als u naar het gemeentehuis komt om de machtigingskaart in te vullen, neemt u dan een geldig legitimatiebewijs mee en eventueel uw bankpas van de rekening waarvan de automatische afschrijving moet gaan plaatsvinden.

Kosten

Het automatisch in acht termijnen betalen van de aanslag gemeentelijke belastingen kost u niets.

Meer informatie

U kunt contact opnemen met het team Belastingen via telefoonnummer (0315) 292 292. Of mail naar belastingen@oude-ijsselstreek.nl.