Automatische betaling gemeentelijke belastingen

De gemeente biedt u de mogelijkheid om de gemeentelijke belastingen via automatische incasso te betalen. Het aanslag bedrag wordt dan verdeeld over acht maandelijkse termijnen. Maandelijks wordt dan 1/8ste deel van het aanslagbedrag automatisch afgeschreven van uw bankrekening. De incasso vindt plaats aan het einde van elke maand. De eerste termijn wordt eind maart geïncasseerd en de achtste termijn wordt eind oktober geïncasseerd. Als u in het verleden al een  machtigingskaart heeft ingezonden, dan ziet u dit terug op uw aanslagbiljet. Als u de gemeente niet gemachtigd heeft, moet de aanslag binnen de drie op de aanslag vermelde termijnen worden betaald.

Wilt u in termijnen betalen? U kunt dit online aan ons doorgeven met onderstaande links.

Automatische betaling voor inwoners:

Automatische betaling aanvragen (DigiD)

Automatische betaling voor bedrijven / organisaties:

Automatische betaling aanvragen (eHerkenning)

U kunt ook onderstaand formulier invullen, en per mail sturen naar belastingen@oude-ijsselstreek.nl.

U kunt dit formulier ook per post toesturen. Stuur het naar: Gemeente Oude IJsselstreek, team Belastingen, Postbus 42, 7080 AA GENDRINGEN.

Als u naar het gemeentehuis komt om het machtigingsformulier in te vullen, neemt u dan een geldig legitimatiebewijs mee en eventueel uw bankpas van de rekening waarvan de automatische afschrijving moet gaan plaatsvinden.

Wijziging bankrekeningnummer

Een wijziging van uw bankrekeningnummer kunt u online met DigiD en eHerkenning doorgeven met bovenstaande links, of door een mail te sturen naar belastingen@oude-ijsselstreek.nl. Wilt u in deze mail uw naam, adresgegevens en uw oude en nieuwe bankrekeningnummer vermelden?

Het automatisch in acht termijnen betalen van de aanslag gemeentelijke belastingen kost u niets.

U kunt contact opnemen met het team Belastingen via telefoonnummer (0315) 292 292. Of mail naar belastingen@oude-ijsselstreek.nl.